Funkcjonowanie Urzędu Patentowego RP w okresie epidemii
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że w okresie zagrożenia epidemicznego Urząd Patentowy RP pracuje, wykonując swoje ustawowe obowiązki. Niemniej, z uwagi na bezpieczeństwo i troskę o naszych Klientów oraz Pracowników Urzędu, jak również zgodnie z zaleceniami Prezesa Rady Ministrów dotyczącymi przejścia administracji publicznej w tryb pracy zdalnej:
- Rekomendujemy dokonywanie zgłoszeń przedmiotów własności przemysłowej oraz prowadzenie korespondencji w formie elektronicznej, za pośrednictwem PUEUP
Zachęcamy do wskazywania danych elektronicznych (e-mail, SMS) do realizacji usługi e-Powiadomienia o upływającym okresie ochrony - Informujemy, że przy wejściu głównym do Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej została umieszczona wrzutnia na dokumenty, która pozwoli w wygodny i bezpieczny dla Państwa sposób złożyć dokumenty w Urzędzie.
- Rozprawy przed kolegiami orzekającymi ds. spornych odbywają się z zachowaniem reżimu sanitarnego.
- Ponadto ograniczone zostają działania wymagające bezpośredniego kontaktu z osobami z zewnątrz:
- zachęcamy do wybierania innych niż bezpośrednia form kontaktu z Konsultantami Centrum Informacji, takich jak: telefon, e-mail, wirtualne okno obsługi informacyjnej, live-chat (dla zalogowanych do konta użytkownika PUEUP);
- zamknięta zostaje czytelnia Urzędu Patentowego;
- nie działają również: punkt bezpośrednich spotkań z Ekspertami Urzędu oraz kasa Urzędu.
Prosimy o śledzenie dalszych komunikatów dotyczących funkcjonowania Urzędu Patentowego.