Dariusz Andrian

Dariusz Andrian, jako Chief Executive Officer, kieruje ponad 350-osobowym zespołem agencji VMLY&R Poland realizującej projekty dla wiodących globalnych i lokalnych marek. Działająca w Warszawie i Krakowie agencja ma na swoim koncie już ponad 240 nagród branżowych, w tym Grand Prix w konkursie Cannes Lions w kategorii Glass: Lions for Change i Titanium Lion, Grand ARC Award w konkursie Adweek, Grand Prix Golden Drum, nagrodę D&AD Impact, nagrody festiwalu London International Awards, nagrody w konkursach Jay Chiat i Andy w Nowym Jorku i wiele innych. Pod przewodnictwem Dariusza Andriana VMLY&R Poland zdobyła tytuły: Agencji Roku Cannes Lions w kategorii Good Track, Agencji Roku Effie, Agencji Roku w konkursie kreatywnym KTR, Agencji Roku w konkursie Innovation, Agencji Interaktywnej Roku w konkursie MIXX Awards i Grupy Interaktywnej Roku. Zaliczono ją również do najczęściej nagradzanych i najbardziej kreatywnych firm na świecie według The Drum World Creative Rankings 2020. Dariusz jest także członkiem Executive Leadership Team VMLY&R na obszar EMEA, gdzie wspiera oddziały agencji i ich klientów w zakresie adaptacji nowych rozwiązań i transformacji cyfrowej. Kieruje też jednym z europejskich Center of Excellence, oferującym klientom i partnerom fachową wiedzę technologiczną i dostęp do skalowalnych rozwiązań z obszarów customer experience, mar-tech i analizy danych. Od 2018 roku Dariusz Andrian jest prezesem zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Często występuje w roli prelegenta na licznych wydarzeniach branżowych, działał w Komitecie Organizacyjnym Effie, był jurorem w konkursie Effie 2018 i 2019. Jest także członkiem Kapituły MIXX Awards IAB i jurorem w konkursie MIXX Awards. Wyróżniony został tytułami: Człowieka Roku IAB Polska, AdMan Roku magazynu Press i Człowieka Reklamy magazynu Brief. Był również członkiem Facebook Client Advisory Board. Dariusz jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych. Z branżą reklamową związany od ponad 22 lat, z czego ostatnie 12 lat z agencją VMLY&R (wcześniej VML) a także z agencjami sieciowymi DDB i McCann.

Dariusz Andrian, Chief Executive Officer at VMLY&R Poland, leads a team of over 350 professionals delivering groundbreaking work to a variety of clients. Split between Warsaw and Kraków, VMLY&R Poland has earned over 240 industry awards, including the Cannes Lions Grand Prix, the Glass: the Lions for Change Grand Prix, the Titanium Lion, the Adweek ARC Award, the Golden Drum Grand Prix, the D&AD Impact Award, the London International Award, the Jay Chiat and the Andy New York awards, and many more. VMLY&R Poland has also been named the Cannes Lions Agency of the Year for the Good Track, the Effie Agency of the Year, the KTR Creative Agency of the Year, the Innovation Agency of the Year, the MIXX Interactive Agency of the Year, and the Interactive Group of the Year. According to The Drum World Creative Rankings 2020, VMLY&R is one of the world's most awarded creative agencies. As a member of the VMLY&R’s EMEA Executive Leadership Team, Dariusz drives strategic changes in regional operations and supports agency branches and their clients in the field of adapting new solutions and digital transformation. He leads one of the European Centers of Excellence offering clients and partners professional technological expertise and access to scalable capabilities across Customer Experience, Mar-Tech and Data Analisis.  Dariusz is the President of the SAR Polish Marketing Communication Association. He frequently speaks at industry events and acts as a member of the Effie Organizational Committee and Jury and the MIXX Awards Committee and Jury. He has been honored as Man of the Year by the IAB Poland, the AdMan of the Year by the Press Magazine, and the Advertising Man of the Year by the Brief Magazine. He also used to be a member of the Facebook Client Advisory Board. Dariusz is a graduate of the Faculty of Journalism and Political Science at the University of Warsaw, where he also pursued Inter-Faculty Individual Studies in the Humanities. Connected with the advertising industry for more than 22 years now, including 12 years with the VMLY&R agency (formerly VML) as well as with the DDB and McCann network agencies.