Struktura organizacyjna

Strukturę organizacyjną Urzędu Patentowego RP reguluje Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 3 lutego 2021 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Patentowemu Rzeczypospolitej Polskiej (poz. 248).

Na czele Urzędu stoi Prezes, który kieruje Urzędem przy pomocy zastępców Prezesa.

W skład Urzędu Patentowego RP wchodzą następujące komórki organizacyjne:

  1. Sekretariat Prezesa;
  2. Departament Zgłoszeń;
  3. Departament Znaków Towarowych;
  4. Departament Biotechnologii i Chemii;
  5. Departament Elektroniki i Mechaniki;
  6. Departament Rejestrów;
  7. Departament Prawny i Orzecznictwa;
  8. Departament Współpracy Międzynarodowej;
  9. Departament Innowacyjności i Komunikacji;
  10. Departament Informacji o Ochronie Własności Intelektualnej;
  11. Departament Cyfryzacji;
  12. Departament Informatyki;
  13. Biuro Administracyjno-Gospodarcze;
  14. Biuro Finansowo-Księgowe;
  15. Biuro Dyrektora Generalnego.


Urzędzie zatrudnieni są eksperci uprawnieni do samodzielnego orzekania w rozpatrywanych sprawach o ochronę własności przemysłowej oraz pracownicy służby cywilnej zajmujący się pracami administracyjnymi.

Udostępniający: Urząd Patentowy RP
Autor: Adam Taukert
Data utworzenia: 2019-12-16 10:34:07
Data publikacji: 2019-12-16 10:34:27
Data ostatniej zmiany: 2021-02-25 10:22:56
Ilość odsłon artykułu: 2508