Starszy specjalista ds. utrzymania i rozwoju systemów informatycznych w Wydziale Architektury Danych i Systemów Wsparcia Zarządzania w Departamencie Informatyki

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów na stanowisko

Starszy specjalista ds. utrzymania i rozwoju systemów informatycznych

w Wydziale Architektury Danych i Systemów Wsparcia Zarządzania w Departamencie Informatyki

Ogłoszenie nr 136872

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Liczba lub wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1

Miejsce wykonywania pracy:
Urząd Patentowy RP
Al. Niepodległości 188/192
00-950 Warszawa

  • rozwijanie i utrzymywanie systemów i usług informatycznych wspomagających zarządzanie Urzędem i jego zasobami oraz z zakresu usług bankowości elektronicznej w celu zapewnienia ciągłości procesów w UPRP oraz prawidłowego działania przepływu pracy.
  • wspomaganie definiowania potrzeb biznesowych i procedur w zakresie funkcjonowania i rozwoju systemów, usług i rozwiązań informatycznych wspierających pracę komórek organizacyjnych Urzędu w celu optymalizacji procesów biznesowych.
  • wspieranie właścicieli biznesowych w przygotowywaniu oraz wykonywaniu testów systemów informatycznych, udzielanie pracownikom Urzędu wsparcia technicznego w zakresie eksploatacji systemów i oprogramowania, w szczególności systemów wspomagających zarządzanie Urzędem, wyszukiwawczych oraz bankowości elektronicznej w celu zapewnienia ciągłości i poprawności realizacji zobowiązań statutowych Urzędu.
  • opracowywanie dokumentacji projektowej i instrukcji eksploatacyjnych oraz świadczenie wsparcia technicznego dla użytkowników utrzymywanych systemów i oprogramowania w celu zapewnienia nieprzerwanej i poprawnej eksploatacji systemów IT.
  • udział w projektach dotyczących systemów informatycznych w ramach prawa zamówień publicznych oraz w ramach porozumień z innymi Urzędami w celu dostarczenia nowego systemu, usług lub oprogramowania.
  • prowadzenie szkoleń użytkowników w zakresie opracowanego oprogramowania w celu dostarczenia niezbędnej wiedzy z zakresu eksploatacji systemów IT.
  • bieżąca obsługa informatyczna pracowników Urzędu w ramach systemu ServiceDesk – w zakresie zadań Wydziału w celu rozwiązywania problem z użytkowanymi systemami IT.

Warunki pracy:

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy, pomieszczeń higieniczno-sanitarnych i ciągów komunikacyjnych oraz spełniają wymagania dostępności do nich. Brak dostępu do części pomieszczeń dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Stanowisko pracy mieści się na trzecim piętrze budynku biurowego.

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

Ogólny zakres czynności na stanowisku pracy:

Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie.

Czynności fizyczne:

  1. rozmowy telefoniczne zewnętrzne i wewnętrzne
  2. zagrożenie korupcją
  3. reprezentowanie Urzędu na zewnątrz

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy: niezbędne

Wykształcenie: wyższe

Pozostałe wymagania niezbędne:

  • co najmniej 1 rok doświadczenia w pracy z systemami teleinformatycznymi,
  • umiejętność precyzyjnego dokumentowania analiz,
  • znajomość relacyjnych baz danych,
  • umiejętność redagowania informacji, dokumentacji i instrukcji,
  • umiejętność planowania i organizacji pracy,
  • komunikatywność, w tym umiejętność argumentowania,
  • umiejętność pracy pod presją czasu,
  • język angielski komunikatywny.

Wymagania dodatkowe:

  • co najmniej 1 rok doświadczenia w prowadzeniu analiz biznesowych,
  • znajomość zagadnień finansów, księgowości, kadr, płac, magazynu, środków trwałych,
  • umiejętność modelowania systemów i analizy procesów biznesowych (BPMN, UML),
  • znajomość narzędzi wspomagających zbieranie i wizualizację wymagań,
  • znajomość biblioteki ITIL,
  • znajomość ustawy Prawo własności przemysłowej,
  • znajomość trybu udzielania zamówień publicznych w odniesieniu do przepisów polskich i europejskich.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • cv i list motywacyjny,
  • oświadczenie kandydata/kandydatki o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
  • oświadczenie kandydata/kandydatki o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • oświadczenie kandydata/kandydatki o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie kandydata/kandydatki o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  • kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe w zakresie wymagań niezbędnych (świadectwa pracy, zaświadczenia potwierdzające okres zatrudnienia, zakres obowiązków określający obszar i rodzaj wykonywanych zadań),
  • w przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie NAWA: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach,
  • w przypadku dokumentów sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.

Kopie innych dokumentów i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów,
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych w zakresie doświadczenia zawodowego oraz przeszkolenia.

Termin składania dokumentów: 08.05.2024 r.

Miejsce składania dokumentów:

Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej
Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Niepodległości 188/192
00-950 Warszawa

(decyduje data wpływu do Urzędu)

z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: „Rekrutacja DI-SW/SS4” oraz nr ogłoszenia 136872.

Dokumenty można również złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem maila rekrutacja@uprp.gov.pl lub dostarczyć osobiście do Urzędu.

Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze według mnożnika kwoty bazowej 2,8 (7359,91 zł) oraz dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.

Urząd Patentowy RP zapewnia swoim pracownikom:

  • stabilną i ciekawą pracę,
  • możliwość rozwoju zawodowego, w tym certyfikowane szkolenia,
  • dostęp do najnowszych technologii teleinformatycznych,
  • możliwość udziału w projektach informatycznych zarówno krajowych, jak i międzynarodowych,
  • możliwość służbowych wyjazdów zagranicznych,
  • przyjazną atmosferę i wysokie standardy pracy,
  • ruchomy czas pracy (możliwość rozpoczęcia pracy pomiędzy godziną 7.00-9.00),
  • dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
  • możliwość uczestniczenia w dodatkowych kursach nauki języka obcego,
  • możliwość przyznania dodatkowych świadczeń związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych,
  • świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej (np. zapomoga w sytuacji zdarzeń losowych, pożyczki na cele mieszkaniowe),
  • możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach grupowego ubezpieczenia na życie oraz pakietu opieki medycznej,
  • dofinansowanie do wypoczynku pracownika,
  • dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych lub szkieł kontaktowych.

Inne informacje:

Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

Techniki naboru:

  • weryfikacja formalna aplikacji,
  • test wiedzy,
  • rozmowa kwalifikacyjna.

Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej pod adresem: https://uprp.gov.pl/pl/bip/praca-w-uprp/wzory-dokumentow.

Przekazanie dokumentów wymienionych w części „kopie innych dokumentów i oświadczenia” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatki/kandydatów.

W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, nr telefonu. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Urzędu/osobistego dostarczenia do Urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow, https://uprp.gov.pl/pl/bip/praca-w-uprp/wyniki-naborow oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Dodatkowe informacje można uzyskać mailem pod adresem: rekrutacja@uprp.gov.pl.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, 00-950 Warszawa, al. Niepodległości 188/192.

Kontakt do Inspektora ochrony danych - adres e-mailowy: iod@uprp.pl, tel. 22 57 90 025, fax 22 57 90 001.

Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego w oparciu o ogólne rozporządzenie o ochronie danych 2016/679, ustawę z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawę z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.

Dane osobowe są udostępniane członkom komisji rekrutacyjnej oraz w razie konieczności pracownikom Wydziału Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Dane osobowe mogą być też udostępniane organom publicznym i urzędom państwowym lub innym podmiotom upoważnionym na podstawie stosownych przepisów prawa lub wykonującym zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Podanie danych jest obowiązkowe i wynika z przepisów prawa pracy, tj. w szczególności z art. 221 Kodeksu pracy.

Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.

Pani/Pana dane będą przechowywane na czas niezbędny do prawidłowego przeprowadzania procesu rekrutacji, jednak nie dłuższy niż 3 miesiące od momentu jego zakończenia. Po tym okresie są niszczone, a dane osobowe kandydatek/kandydatów nie są przetwarzane w żadnym innym celu. Aplikacji nie odsyłamy. Kontaktujemy się jedynie z wybranymi osobami.

Fakt nie podania przez Panią/Pana żądanych danych osobowych, skutkuje brakiem możliwości wzięcia udziału w procesie rekrutacji.

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji lub profilowaniu.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

Przysługuje Pani/Panu również prawo do złożenia skargi w związku z przetwarzaniem ww. danych do organu właściwego ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W przypadku podania przez Panią/Pana dodatkowych innych danych osobowych nie wymienionych w art. 221 ustawy Kodeks pracy, których przetwarzanie przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody, ma Pani/Pan prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Udostępniający: Urząd Patentowy RP
Autor: Eliza Szarkowska
Data utworzenia: 2024-04-23 16:22:15
Data publikacji: 2024-04-23 16:30:25
Data ostatniej zmiany: 2024-04-23 16:30:51
Ilość odsłon artykułu: 114