01.06.2022

Zmiana numeru telefonu infolinii dot. projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”

Uprzejmie informujemy, że od dnia 1.06.2022 r. został zmieniony numer telefonu infolinii dot. projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”. W sprawach bardziej szczegółowych, możesz zadzwonić pod numer: (22) 579 05 25.


10.05.2022

FUNDACJA W RUCHU

Logotyp Fundacji W Ruchu z angielskojęzycznym napisem your health our priorityMiło nam poinformować, że do grona zadowolonych Granoobiorców, którzy z sukcesem aplikowali o grant w naszym projekcie dołącza FUNDACJA W RUCHU. Fundacja ta zajmuje się dbaniem o zdrowie profilaktycznie poprzez odpowiednią dawkę RUCHU. Uwzględniając wskazania i przeciwwskazania medyczne dotyczące RUCHU, wspiera również terapię i leczenie w przypadkach: nadciśnienia, cukrzycy, insulinooporności, wysokiego poziomu cholesterolu, po operacji kręgosłupa, kolan, bioder, po zawale, po udarze, w przypadku depresji i stanów lękowych.

Fundacji życzymy wielu sukcesów oraz szybkiego wdrożenia zaleceń i rekomendacji, które znalazły się w raporcie.


25.04.2022

Zmiana w Regulaminie projektu grantowego

Uprzejmie informujemy, że w dniu 25.04.2022 r. została wprowadzona zmiana w Regulaminie projektu grantowego. Zmianie uległa treść punktu 3 w rozdziale 4 oraz punktu 5 w rozdziale 7, tj. termin aplikowania o dofinansowanie ulega skróceniu do dnia 30 kwietnia 2022 r. Wprowadzona zmiana wynika ze skrócenia okresu realizacji projektu w ramach POIR.

Zmiana obowiązuje od dnia jej publikacji, tj. od 25.04.2022 r.

Nowy Regulamin dostępny z zakładce Dokumenty.


19.04.2022

Medical Inventi S.A. już z raportem!

Logotyp firmy Medical InventiSpółka Medical Inventi S.A. wzięła udział w projekcie organizowanym przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej pod tytułem "Własność Intelektualna w Twojej Firmie", dofinansowanym ze środków Unii Europejskiej. Spółka Medical Inventi powstała jako inicjatywa środowiska akademickiego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie oraz prywatnego kapitału, w celu komercjalizacji badań naukowych wdrażanych na potrzeby profilaktyki i ochrony zdrowia ludzkiego. Medical Inventi od początku działalności koncentruje się na szeroko rozumianym procesie komercjalizacji innowacyjnego biokompozytu kościozastępczego, któremu nadano nazwę FlexiOss. Spółka jest wyłącznym właścicielem know-kow, technologii i patentów dotyczących tego wynalazku oraz znaku towarowego FlexiOss, chronionego w EU. W raporcie przygotowanym w ramach projektu można znaleźć informacje, że "Medical Inventi S.A. cechuje się bardzo wysoką świadomością w zakresie własności intelektualnej oraz wyjątkową dbałością o kwestie związane z własnością intelektualną. Firma dba o rozstrzyganie tych kwestii w zawieranych umowach, a także aktywnie stara się zapewnić w skali międzynarodowej ochronę patentową swojego produktu, sposobu jego wytwarzania i maszyn do tego wykorzystywanych, chroniąc swoją markę". Zachęcamy do obejrzenia krótkiego materiału o naszym Grantobiorcy z udziałem Pani Profesor Grażyny Ginalskiej, wynalazczyni biomateriału kościozastępczego FlexiOss®. Pani Profesor opowiada o tym, jak wartościowy jest to wynalazek poznajemy też pacjenta, który dzięki zastosowaniu biomateriału FlexiOss® uniknął amputacji. Firmę Medical Inventi możemy również poznać odwiedzając jej stronę.


15.04.2022

Pełna lista Wnioskodawców, których wnioski spełniły kryteria oceny na dzień 15.04.2022 r.

Informujemy, że w zakładce Dokumenty zamieszczona została pełna lista Wnioskodawców, których wnioski spełniły kryteria oceny na dzień 15 kwietnia 2022 r.


14.04.2022

Swapp! grantobiorcą w projekcie POIR „Własność intelektualna w Twojej firmie”

Logotyp firmy SwappLubelski mikro przedsiębiorca Swapp! to firma, która działa w KIS 7 – Gospodarka o obiegu zamkniętym. Mottem firmy jest „Zmieniaj z nami Świat i ograniczaj ilość jednorazowych opakowań z plastiku”. Jest to kolejny mikro przedsiębiorca, który z sukcesem aplikował o usługę informacyjno-doradczą w ramach projektu POIR „Własność intelektualna w Twojej firmie”, której efektem był kilkunastostronicowy raport szyty na miarę firmy. Wiele osób wyrzucających puste opakowanie po chemii domowej czy kosmetykach, denerwuje się, gdy po zużyciu produktu, jednorazówka ląduje w koszu. Czy ta butelka nie wpłynie z tonami innych śmieci do oceanu? Niestety, patrząc na aktualne liczby dotyczące poziomu recyklingu nie mamy takiej pewności. Aby temu zaradzić nasz Grantobiorca rozwija maszynę do tzw. refillingu produktów, co oznacza możliwość zakupu danego produktu przy wykorzystaniu opakowań wielokrotnego użytku. Celem działalności naszego Grantobiorcy jest ograniczenie produkcji jednorazowych opakowań z plastiku w rozmaitych branżach (głównie kosmetyczna i środków czystości), w których do tej pory nie są stosowane zasady systemów kaucyjnych działających z powodzeniem poza granicami Polski, a wkrótce również w Polsce. Pod koniec 2020 roku firma wprowadziła na rynek prototyp automatu do refillowania. Aktualnie Swapp! sp. z o.o. jest na etapie badań B+R, których efektem będzie stacja do refillowania w wersji 2.0.

Więcej o firmie Swapp! można dowiedzieć oglądając krótki film oraz odwiedzając stronę internetową.


11.04.2022

Firma WOTEL uczestnikiem projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”

Logotyp firmy WotelNasz kolejny grantobiorca -krakowskie przedsiębiorstwo WOTEL Sp. z o.o. sp.k. istnieje od marca 2017 roku. Od chwili powstania główny przedmiot działalności przedsiębiorstwa stanowi działalność produkcyjno - usługowa oparta na autorskich rozwiązaniach innowacyjnych tj. hotele zlokalizowane na wodzie - wotele oraz modułowe konstrukcje lądowe. Spółka posiada doświadczony zespół naukowców, inżynierów, architektów i konstruktorów oraz zespół zarządzający. Obecnie spółka jest w stanie wykonać praktycznie każde zlecenie z rynku: pływający hotel, restaurację, dom, budynek usługowy. Oprócz wytwarzania konstrukcji modułowych wodno – lądowych. W portfolio przedsiębiorstwa od chwili powstania do 2020 roku znajdowały usługi remontowe świadczone w branży szkutniczej (naprawa łodzi). Niezwykle ważnym elementem funkcjonowania przedsiębiorstwa jest wdrażanie różnych aspektów zasady zrównoważonego rozwoju do codziennego funkcjonowania. Przedsiębiorstwo promuje rozwiązania oparte na minimalnym zużyciu energii, ograniczeniu śladu węglowego (konstrukcje firmy wyposażone są w system grzewczy bazujący na pompie ciepła). Firma WOTEL stale poszerza swoją ofertę produktową bazując na rozwiązaniach innowacyjnych, będących efektem własnych prac badawczo – rozwojowych. Zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej naszego grantobiorcy wotel.pl


5.04.2022

Fabryka Fajansu Włocławek

Logotyp Fabryki Fajansu WłocławekWłocławek – stolica wschodnich Kujaw i ziemi Dobrzyńskiej, kojarzy się z pięknymi i artystycznie zdobionymi wyrobami fajansowymi, które znane są nie tylko w Polsce, ale i na całym Świecie. Nadrzędnym celem naszego Grantobiorcy – Firmy Fabryka Fajansu Włocławek jest powrót do tradycyjnego wyrabiania oraz ręcznego malowania wyrobów fajansowych. Początkowo asortyment wytwarzanych form opierał się głównie na zachowanych dawnych wzorach obecnie firma wprowadza nowe formy i wzory. Malarki ze starego fajansu dają gwarancję autentyczności wyrobów i potrafią one wiernie oddać charakter fajansów produkowanych przed laty. W fabryce wykonywane są również gadżety reklamowe, puchary, wazony na których umieszczane są dekoracje indywidualne dla potrzeb klienta: napisy, dedykacje okolicznościowe, znaki firmowe itp. Znaczna część produkcji sprzedawana jest za pośrednictwem sklepów 'Cepelii” na terenie całego kraju, chociaż właścicielka fabryki w latach 2002-2021 p. Ewa Szanowska deklaruje: „priorytetowe są dla nas zlecenia indywidualne od klientów, dla których fajans jest czymś więcej niż kolorową ceramiką. Nasz towar można nabyć w Olsztynie, Radomiu, Warszawie, Lublinie, Łodzi, Gdańsku, Krakowie oraz w Zakopanem. W 2021 roku włocławski biznesmen, prowadzący między innymi Garage Hotel, Tyberiusz Rajs, stał się kontynuatorem fajansowego dziedzictwa, zdecydował się podjąć wyzwanie oraz zainwestować w fabrykę fajansu „bo kocha Włocławek”. Z nową energią i sztabem starych oraz nowych współpracowników Tyberiusz Rajs postawił sobie jasny cel: utrzymać tradycję i rozwinąć włocławski fajans. Na mocy umowy licencyjnej w czerwcu 2021 r. uzyskał prawo do produkcji fajansu na włocławskiej Falbance, a w fabryce rozpoczęto przygotowania do wznowienia działalności. Jesteśmy niezmiernie dumni, że firma o tak długiej historii oraz tworząca tak wyjątkowe produkty jest jednym z uczestników projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”. Jesteśmy przekonani, że dzięki uzyskanemu grantowi na realizacje usługi informacyjno-doradczej w naszym projekcie firma jeszcze lepiej będzie chronić swoje dobra niematerialne, a dzięki wdrożonym zaleceniom i rekomendacjom wzrośnie jej przewaga konkurencyjna na rynku. Wszystkich zainteresowanych tym jak powstaje włocławski fajans zachęcamy do obejrzenia tego krótkiego filmu:


1.04.2022

Firma Busbus beneficjentem projektu

Logotyp firmy BusbusPrzedstawiamy naszego kolejnego Grantobiorcę, który otrzymał „raport szyty na miarę” w ramach usługi informacyjno-doradczej realizowanej w projekcie „Własność intelektualna w Twojej firmie” jest to firma BusBus sp. z o.o. z Leska woj. podkarpackim.

Celem Busbusa jest unowocześnienie branży przewozowej poprzez transformację przestarzałych i archaicznych metod biznesowych i przyzwyczajeń przedsiębiorstw i użytkowników ograniczających komfort korzystania z usług i atrakcyjność branży jako całość. Głównymi celami Busbusa są:

  • Unowocześnienie i digitalizacja rynku wynajmu przewozów autobusowych;
  • Zwiększenie transparentności i bezpieczeństwa zawierania kontraktów;
  • Podniesienie konkurencyjności branży, poprzez łatwiejszy dostęp do ofert oraz ich porównywania;
  • Wyznaczanie najwyższych standardów usług;
  • Wyprowadzenie branży wynajmu autobusów z „szarej strefy”;
  • Zmiana niekorzystnych stereotypów na temat branży.

Firma swoją działalność skupie w obszarze krajowych Inteligentnych Specjalizacji KIS 10. Inteligentne sieci i technologie informacyjno-komunikacyjne oraz geoinformacyjne. Projekt BUSBUS wpisuje się w obszar Technologii informacyjno-telekomunikacyjnych (ICT), a także częściowo w obszar turystyki, medycyny i zdrowia. BUSBUS jest platformą umożliwiającą na zamawianie usług przewozowych online, co sytuuje je jako przedsięwzięcie w obszarze ICT świadczone dla branży transportowej i turystycznej.

Innowacją którą wprowadza BUSBUS na rynek przewozów autobusowych jest proces wyszukiwania, porównywania, wyboru, zamawiania i rozliczania usług wynajmu przewozów pasażerskich w całości online. Pozwala on na przeniesienie wszystkich elementów związanych z zawieraniem umowy pomiędzy przewoźnikiem a zamawiającym online, z wykorzystaniem wszystkich walorów towarzyszącym temu rozwiązaniu, takimi jak:

  • Skrócenie czasu usługi
  • Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i transparentności zawierania umów
  • Zbliżenie poziomu konkurencyjności na rynku w kierunku konkurencyjności doskonałej związane ze standaryzacją ofert i zwiększeniem poziomu ich transparentności.

Zapraszamy na stronę naszego Grantobiorcy www.busbus.pl


16.03.2022

Webinar "Własność Intelektualna w Twojej firmie"

Webinar Własność Intelektualna w Twojej firmie

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Koninie zaprasza na bezpłatne webinarium "Własność Intelektualna w Twojej firmie" – spotkanie z przedstawicielami Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej.

Celem spotkania jest:

  • przedstawienie możliwości pozyskania dotacji na ochronę własności intelektualnej mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, prowadzących działalność mieszczącą się w obszarze tzw. Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS),
  • omówiona zostanie dokumentacja oraz zasady udziału w projekcie,
  • przedstawiona zostanie również oferta Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich.

Webinarium odbędzie się w czwartek 24 marca 2022 r., w godzinach od 11:00 do 12:30, na platformie ZOOM.

Zgłoś się na spotkanie za pośrednictwem adresu e-mail konin.fe@wielkopolskie.pl lub telefonicznie pod nr 63/240 85 35 oraz 601 346 807.

Wszystkie osoby zarejestrowane otrzymają w odpowiedzi link do webinarium.

Udział w spotkaniu jest bezpłatny, liczba miejsc ograniczona, a o udziale decyduje kolejność zgłoszeń.

Program znajdziesz na stronie internetowej www.arrkonin.org.pl


14.03.2022

Firma Invis - jeden z beneficjentów projektu

W warszawskiej firmie Invis, innowacyjne rozwiązania wpisane są w DNA przedsiębiorstwa. - Udział w projekcie Urzędu Patentowego RP „Własność intelektualna w Twojej firmie” pozwolił nam spojrzeć zupełnie na nowo i odkryć nowe pola w zakresie patentowania i ochrony znaku towarowego, o której do tej pory nie myśleliśmy, że to jest w ogóle możliwe. Szczerze bym polecił udział w projekcie Urzędu Patentowego RP każdemu start-upowi, mówi prezes Invis Wearables Piotr Muranty, którego firma już może wprowadzać propozycje dotyczące skutecznej ochrony własności intelektualnej przygotowane przez ekspertów. Sektor działalności firmy Invis? Wearables!

- innowacyjne rozwiązania elektroniczne w przedmiotach codziennego użytku (np. zegarkach), w których umieszczane są mikroukłady wyposażone w różnego rodzaju czujniki mogące komunikować się z aplikacją (m.in. bioidentyfikacja, mierzenie kroków, mierzenie temperatury ciała, płatności online).

Dowiedz się, jak chronić i efektywnie zarządzać dobrami niematerialnymi w małych i średnich przedsiębiorstwach. Skorzystaj z dofinansowania w ramach projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”.

Chcesz poznać bliżej naszego Grantobiorcę? Zapraszamy do obejrzenia filmu:


4.03.2022

Firma NANO naturals uczestnikiem projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”

NANO naturalsFirma Nano Naturals, której siedziba mieści się w Łodzi jest kolejną firmą, która otrzymała grant na usługę informacyjno – doradczą w ramach projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”.

Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji profesjonalnych kosmetyków pielęgnacyjnych do skóry - wykorzystuje nowe składniki aktywne do tej pory niestosowane na polskim rynku kosmetycznym oraz tworzy nowatorskie receptury, przy których stosuje specjalistyczne rozwiązania technologiczne (np. technologię drobnych i ultra drobnych pęcherzyków gazów).

Działalność Nano Naturals wpisuje się w dział III KIS.1 "Produkty lecznicze do stosowania zewnętrznego, dermatologiczne i kosmetyczne", głównie w obszarach "Innowacyjne kosmetyki ochronne", "Nowe, innowacyjne substancje aktywne stosowane w kosmetykach różnego pochodzenia, chemicznie/biotechnologicznie modyfikowane, o wysokiej aktywności biologicznej w profilaktyce i ochronie zdrowia" oraz "Nowe, innowacyjne substancje bazowe mas kosmetycznych".

Spółka obecnie realizuje dwa projekty B+R finansowane ze środków UE (na łączną kwotę 1,2 mln zł) oraz uruchamia komercyjną sprzedaż swoich produktów (wody kosmetyczne z pęcherzykami tlenu i dwutlenku węgla o wielkościach manometrycznych oraz linia kremów pielęgnacyjnych do twarzy i dłoni z opatentowanym kompleksem fosfolipidowym). Głównymi nabywcami kosmetyków firmy są profesjonalne gabinety kosmetyczne. Firma Nano Naturals cykliczne rozszerzanie asortyment swoich produktów.

Życzymy dalszych sukcesów!


1.03.2022

UWAGA PRZEDSIĘBIORCY Z WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO!!!

Wrocławski Park TechnologicznyUrząd Patentowy RP wraz z Wrocławskim Parkiem Technologicznym S.A. we współpracy z Głównym Punktem Informacyjnym Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego zapraszają na spotkanie online poświęcone Projektowi „Własność intelektualna w Twojej firmie”.

Spotkanie odbędzie się dnia 10-go marca 2022 r. o godz. 11:00 online, w jego trakcie uczestnicy uzyskają informacje dotyczące projektu pn. Własność intelektualna w Twojej firmie”  – celu, zakresu, korzyści, możliwości dofinansowania i aplikowania.

Zgłoszenia udziału w spotkaniu prosimy wysyłać na adres: wsparcie@technologpark.pl do dnia 7-go marca 2022 r. Szczegóły zostaną podane zainteresowanym po otrzymaniu zgłoszenia.

Zapraszamy!


18.02.2022

Firma Gaztech kolejnym uczestnikiem projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”

Logotyp firmy Gaztech z podpisem wszystko dla spawalnictwaHistoria naszego Grantobiorcy firmy Gaztech z Płocka zaczyna się w styczniu 1996 r., kiedy to Józef Zieliński i Grzegorz Nowak założyli spółkę cywilną GAZTECH, która zajmowała się sprzedażą gazów technicznych. Firma działała do 2003. Następnie Józef Zieliński wraz ze swoim synem Norbertem Zielińskim utworzyli Przedsiębiorstwo Handlowo-Transportowe GAZTECH Józef Zieliński, Norbert Zieliński sp. jawna. Firma zajmowała się sprzedażą gazów technicznych oraz sprzedażą towarów i usług z branży spawalniczej. Dynamiczny rozwój firmy i zapotrzebowanie na tego typu usługi spowodowało, utworzenie specjalistycznego sklepu spawalniczego, w ofercie którego znalazły się materiały i urządzenia stosowane w spawalnictwie. Szybko okazało się jednak, iż rynek oczekuje kompleksowej obsługi w zakresie spawalnictwa tzn. uzupełnionej o serwis i wypożyczalnię sprzętu spawalniczego. Firma stopniowo rozbudowywała swą ofertę w tym zakresie i przekształciła się w Przedsiębiorstwo Handlowo-Transportowe GAZTECH sp. z o.o. spółka jawna. Obecną pozycję na rynku GAZTECH sp. z o.o. sp. komandytowa zawdzięcza ponad 17 letniej działalności oraz wykwalifikowanej kadrze pracowniczej.

W ramach swojej działalności Spółka GAZTECH zajmuje się:

  • sprzedażą gazów technicznych i spożywczych,
  • sprzedażą towarów z branży spawalniczej w ramach prowadzonego sklepu spawalniczego,
  • serwisem urządzeń spawalniczych,
  • prowadzeniem wypożyczalni sprzętu spawalniczego,
  • świadczeniem wysokospecjalistycznych usług spawalniczych.

Firma Gaztech jest beneficjentem wielu projektów unijnych oraz na szeroką skalę prowadzi prace badawczo – rozwojowe czego efektem są opatentowane przez firmę wynalazki. Zachęcamy zapoznania się z bogatą ofertą firmy oraz wysłuchania i obejrzenia poniższego materiału z którego dowiedzieć się można co firma Gaztech zyskała dzięki udziałowi w projekcie POIR „Własność intelektualna w Twojej firmie”


16.02.2022

Firma TK Bato sp. z o.o. uczestnikiem projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”

Logotyp firmy TK Bato z napisem farby z PionekBranża chemiczna to jedna z wiodących gałęzi polskiej gospodarki. Firma TK Bato sp. z o.o. z Pionek w województwie mazowieckim to firma o ugruntowanej pozycji na rynku, działa w Polsce i zagranicą nieprzerwanie od 28 lat. Specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości farb, rozcieńczalników oraz wyrobów do drewna. Działalność firmy wpisuje się w KIS (Krajowe Inteligentne Specjalizacje) 7 - Gospodarka o obiegu zamkniętym - woda, surowce kopalne, odpady. Firma produkuje nie tylko wysokiej jakości farby i lakiery, ale także dąży do tego, by w procesie produkcji nie powstawały odpady, jakie należałoby poddać unieszkodliwieniu. Część surowców w postaci sypkiej, a także rozpuszczalniki są zawracane w ramach tego samego ciągu technologicznego. W przypadku rozpuszczalników spółka jest w stanie zagospodarować nawet 98% ich ilości. Odpady, rozumiane jako pozostałości z produkcji, są selektywnie pozyskiwane, przygotowane do użycia i poddane recyklingowi. Z radością informujemy, że firma TK Bato sp. z o.o. należy do grona uczestników projektu POIR „Własność intelektualna w Twojej firmie”, którzy otrzymali już grant na realizację usługi informacyjno-doradczej w ich firmie. Wymiernym efektem usługi był specjalnie przygotowany dla firmy TK Bato raport dot. własności intelektualnej, który posłuży firmie w dalszym jej rozwoju.


11.02.2022

Firma Multifol - jeden z beneficjentów projektu

Logotyp firmy MultiFol z napisem uszlachetnianie drukuMiło nam przedstawić jednego beneficjentów projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”, którym jest firma Multifol spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą Krakowie. Firma działa w obszarze Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS 12 Inteligentne technologie kreacyjne) i od wielu lat z powodzeniem świadczy usługi w następujących obszarach:

  • Lakierowanie UV zarówno całych powierzchni jak i bardzo precyzyjne lakierowanie wybiórcze na automatach sitodrukowych produkcji japońskiej. Oprócz klasycznego lakierowania UV, spółka wykonuje również zdobienie arkuszy lakierem brokatowym i lakierami specjalnymi w tym zdrapki jak również w unikalnej technologii cast&cure.
  • Foliowanie. Uszlachetnianie druków polipropylenowymi foliami: błyszczącą, matową i strukturalną oraz metalizowanymi foliami poliestrowymi : srebrną, złotą  i dyfrakcyjnymi np. rainbow.
  • Zajmuje się również hot-stampingiem tzn. złoceniem arkuszy folią złotą, srebrną oraz foliami kolorowymi i dyfrakcyjnymi.
  • Wykonuje usługowo: wykrawanie, perforowanie, bigowanie.
  • Kalandruje arkusze wałkami z reliefem imitującym płótno lub skórę.

W zakresie projektowania usług Spółka opracowała metodę laminowania arkuszy z wyciętym okienkiem dla  opakowań z branży spożywczej.

Wykorzystywana jest funkcja – zagadnień użytkowych wynikających z analiz funkcjonalno-ergonomicznych czyli możliwość bezproblemowego sprawdzenia wyglądu zapakowanej żywności, obserwacji potrzeb i upodobań użytkowników, jak również z nowych koncepcji użytkowo-eksploatacyjnych.  Technologii – wynikające z pojawienia się nowych możliwości technicznych, zarówno w zakresie konstrukcji, jak technologii materiałowo-produkcyjnych takich jak folie celulozowe lub folie z funkcją anty-fog.

Oto co o projekcie „Własność intelektualna w Twojej firmie” powiedział Prezes spółki pan Janusz Kuzioła:


10.02.2022

Bezpłatne szkolenie online w dniu 21.02.2022 r.

W ostatnich latach dostrzec można rosnące zainteresowanie własnością intelektualną wśród polskich przedsiębiorców, jako narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej, tworzenia i wzrostu wartości firmy. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu mikro, małych i średnich przedsiębiorców UPRP we współpracy z Białostockim Parkiem Naukowo-Technologicznym zaprasza na bezpłatne szkolenie online, które odbędzie się 21 lutego br. w godz. 13.00-14.30 z zakresu IP. Biorąc w nim udział dowiesz, jak chronić swoją własność intelektualną np. znaki towarowe Twojej firmy, wynalazki, wzory użytkowe, wzory przemysłowe oraz jakie korzyści możesz z tego czerpać. Jak skutecznie chronić tajemnicę przedsiębiorstwa? Ponadto opowiemy Ci o unikalnym w skali kraju projekcie „Własność intelektualna w Twojej firmie” w ramach, którego jako mikro/mały lub średni przedsiębiorca możesz starać się o grant ze środków z Unii Europejskiej na wyjątkową, szytą na miarę Twojej firmy usługę informacyjna doradczą z zakresu własności intelektualnej.

Nie zwlekaj - zapisz się na szkolenie.


26.01.2022

Zmiana w Regulaminie projektu grantowego

Uprzejmie informujemy, że w dniu 26.01.2022 r. została wprowadzona zmiana w Regulaminie projektu grantowego. Zmianie uległa treść punktu 2 w rozdziale 9. Zgodnie ze zmianą, od tej pory przedsiębiorcy będą mogli składać dokumenty/oświadczenia wymagane do umowy o powierzenie grantu także za pomocą profilu zaufanego. Wprowadzona zmiana ma na celu ułatwienie i przyspieszenie procesu udzielenia dofinasowania.

Zmiana obowiązuje od dnia jej publikacji, tj. 26.01.2022 r.

Nowy Regulamin dostępny z zakładce Dokumenty.


14.01.2022

Pełna lista Wnioskodawców, których wnioski spełniły kryteria oceny na dzień 14.01.2022 r.

Informujemy, że w zakładce Dokumenty zamieszczona została pełna lista Wnioskodawców, których wnioski spełniły kryteria oceny na dzień 14 stycznia 2022 r.


24.11.2021

Urząd Patentowy RP prowadzi otwarty i stały nabór wniosków do projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”!

Serdecznie zapraszamy wszystkich mikro, małych i średnich przedsiębiorców w Polsce do aplikowania w ramach usługi, która realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Aby zgłosić swój udział w projekcie, należy zarejestrować / zalogować się na Platformie Usług Elektronicznych Urzędu Patentowego RP (PUEUP), a następnie wypełnić wniosek przy użyciu formularza. To bezpłatne, proste i wygodne!

W przypadku pojawienia się jakichkolwiek wątpliwości dotyczących udostępnionych danych, nasi eksperci będą kontaktować się telefonicznie, mailowo lub tradycyjną drogą pocztową.

Przedsiębiorca, którego wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony, podpisuje umowę z Urzędem Patentowym RP oraz z wykonawcą, który świadczy usługi w danym województwie (wykonawcę, który zrealizuje usługę na rzecz przedsiębiorcy, wskaże Urząd Patentowy RP).

Pamiętajmy, że wnioskodawcy przysługuje jednorazowo możliwość ubiegania się o ponowną ocenę złożonego wniosku, zaś złożony wniosek należy podpisać profilem zaufanym, bądź certyfikatem kwalifikowanym.

Nabór wniosków jest otwarty dla wszystkich MŚP, spełniających oficjalne kryteria oraz stale prowadzony. Tak więc zachęcamy do składania wniosków dzisiaj, jutro lub pojutrze, ale najlepiej dzisiaj. To proste!


15.10.2021

Pełna lista Wnioskodawców, których wnioski spełniły kryteria oceny na dzień 15.10.2021 r.

Informujemy, że w zakładce Dokumenty zamieszczona została pełna lista Wnioskodawców, których wnioski spełniły kryteria oceny na dzień 15 października 2021 r.


15.10.2021

Uaktualniona lista wykonawców usług w ramach projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”

Informujemy, że w zakładce Dokumenty zamieszczona została uaktualniona lista wykonawców usług w ramach projektu Własność intelektualna w Twojej firmie”. Tabela obejmuje Wykonawców wyłonionych w ramach pierwszego (rozstrzygnięcie 10.03.2021 r.) i drugiego (rozstrzygnięcie 20.08.2021 r.) postępowania przetargowego.


Zmiana w dokumentacji grantowej dla Wniosków o dofinansowanie w ramach projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”

Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, na podstawie podrozdziału 10.2 pkt 1 i 2 regulaminu, informuje, że wprowadzono zmiany do załącznika nr 2 do regulaminu – Kryteria oceny Wniosków.

Wprowadzenie zmian ma na celu ułatwienie przedsiębiorcom aplikowania do projektu, w tym przede wszystkim ograniczenie przesyłania dodatkowych dokumentów niezbędnych do oceny wniosków. Oświadczenie o spełnianiu kryteriów MŚP, zgodne z załącznikiem nr 5 do regulaminu, będzie wymagane od przedsiębiorcy dopiero na etapie podpisywania umowy grantowej.

Zmiana w powyższym zakresie została wprowadzona w części 3 dokumentu. Zmiana nie skutkuje nierównym traktowaniem Wnioskodawców.

Zmiana obowiązuje od dnia jej publikacji, tj. 27.05.2021 r.


Ogłoszenie o przetargu na wybór wykonawców usług informacyjno-doradczych w ramach projektu „Własność intelektualna w Twojej firmie”

Informujemy, że na stronie uprp.gov.pl w zakładce zamówienia publiczne zamieszczono ogłoszenie o przetargu na wybór wykonawców usług informacyjno-doradczych w ramach projektu Własność intelektualna w Twojej firmie”.

Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Głównym celem projektu jest kształtowanie praktycznych umiejętności przedsiębiorców w zakresie wykorzystania ochrony własności intelektualnej, w tym przemysłowej oraz możliwości czerpania korzyści z tej ochrony. Wykonawcami mogą być zarówno osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, jak i nie prowadzące. Uwaga! Aby złożyć ofertę w przetargu wymagany jest podpis elektroniczny.

Więcej informacji o przetargu znajda Państwo pod tym linkiem: Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na zawarcie umowy ramowej pn. Usługi informacyjno-doradcze 2 w projekcie pn. „Własność intelektualna w Twojej firmie” (nr postępowania BG-PZ.211.1.2021)

Termin składania ofert upływa 17 czerwca br.  Im szybciej wybierzemy wykonawców, tym szybciej mikro, maili i średni przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z usługi identyfikacji własności intelektualnej.

Dlatego serdecznie zapraszamy do składania ofert!


Szanowni Państwo!

z przyjemnością informujemy, że właśnie rusza nabór do projektu "Własność intelektualna w Twojej firmie". W projekcie można ubiegać się o dofinansowaną ze środków unijnych usługę, polegającą na identyfikacji przedmiotów własności intelektualnej w firmie. 

Wszystkie informacje o korzyściach wynikających z tej usługi, a także warunkach, jakie należy spełnić, aby ubiegać się o dofinansowanie znajdą Państwo na stronie: msp.uprp.gov.pl

Zachęcamy do złożenia wniosku już dziś!

Projekt Urzędu Patentowego RP Własność intelektualna w twojej firmie z infografiką