Podpisanie i wysłanie pisma

 

Po wypełnieniu wszystkich obowiązkowych pól formularza opcja Dalej staje się aktywna. Po jej kliknięciu użytkownik jest przenoszony do strony z której może podpisać i wysłać formularz.

 

formularz

Aby powrócić do edycji formularza kliknij opcję Powrót do edycji formularza. Powrót do edycji formularza spowoduje usunięcie złożonych dotychczas podpisów.

Użytkownik może usunąć pismo klikając opcję Usuń pismo, a następnie potwierdzając operację w wyświetlonym oknie.

Z tego miejsca możliwe jest także wydrukowanie lub pobranie podpisanego wniosku. W tym celu należy kliknąć odpowiednią ikonę drukowania Ikona drukowania, bądź pobierania Ikona pobierania .

W celu wyświetlenia listy płatności powiązanych z formularzem należy kliknąć opcję Szczegóły płatności. Płatność za wniosek jest możliwa dopiero po jego wysłaniu, do tego czasu opcje związane z płatnością są nieaktywne.

 

Wysłanie formularza w systemie PUEUP jest możliwe dopiero po złożeniu podpisu/-ów elektronicznych.

W zależności od posiadanego przez użytkownika rodzaju podpisu elektronicznego, w celu podpisania wniosku należy kliknąć odpowiednią opcję:

  • Podpis certyfikatem kwalifikowanym – kliknięcie tej opcji powoduje odtworzenie okna komponentu Szafir, służącego do składania podpisu certyfikatem kwalifikowanym
  • E-Podpis – kliknięcie tej opcji powoduje wyświetlenie strony pz.gov.pl gdzie Użytkownik ma do wyboru złożenie podpisu za pomocą podpisu zaufanego (Profil Zaufany), podpisu osobistego (E-dowód) lub podpisu kwalifikowanego

 

Lista podpisów pod wnioskiem

 

Po podpisaniu wniosku użytkownik z powrotem przenoszony jest na stronę podpisu formularza, a na liście podpisów widnieje złożony przez niego podpis elektroniczny. W tym momencie opcja wysyłki formularza staje się aktywna. W systemie możliwa jest opcja podpisania wniosku kilkoma podpisami. Każdy kolejny podpis zostanie dodany do listy podpisów.

W celu wysłania podpisanego formularza później, należy kliknąć opcję Wyślij później. Podpisany wniosek trafi do korespondencji niewysłanej skąd będzie go można później wysłać i/lub podpisać.

Aby wysłać formularz należy kliknąć opcję Wyślij i potwierdzić operację w wyświetlonym oknie. Po poprawnym wysłaniu formularza zostanie wyświetlony komunikat informujący o powodzeniu operacji, a użytkownik zostanie przeniesiony na stronę szczegółów płatności powiązanych z wnioskiem.

login