Konfiguracja i wyszukiwanie danych w tabelach
Większość widoków w PUEUP prezentowana jest w formie tabelarycznej. Tabele mogą być personalizowane przez użytkownika, a ustawienia dotyczące tabeli zostaną zapisane w koncie.
Każdy widok tabelaryczny zawiera zestaw akcji operacji właściwych dla zakresu prezentowanych danych:
Podstawowe operacje dostępne na widokach tabelarycznych zostały wymienione poniżej.
Sortowanie danych
Dane wyświetlane w tabeli mogą być sortowanie w kolumnach. Przy każdej z nich dostępna jest ikona
, za pomocą której, dane zostaną posortowane rosnąco bądź malejąco.
W celu posortowania danych po kilku kolumnach należy wybrać rodzaj sortowania w pierwszej kolumnie, a następnie wciskając klawisz CTRL, wybrać rodzaj sortowania w drugiej kolumnie.
Zmiana kolejności kolumn w tabeli
Użytkownik ma możliwość ustawienia dowolnej kolejności w jakiej mają być wyświetlane kolumny w tabeli, za pomocą mechanizmu drag and drop (przeciągnij i upuść).
Aby zamienić kolejność kolumn należy nacisnąć lewym przyciskiem myszy na etykietę kolumny, którą Użytkownik chce przenieść, przetrzymać przycisk i przeciągnąć kolumnę w wybrane miejsce.
Zmiana szerokości kolumn
Aby zmienić szerokość kolumny należy najechać kursorem myszy na koniec wybranej kolumny, tuż za przyciskiem do sortowania (Rysunek), a następnie w tym miejscu, przetrzymując lewy przycisk myszy, zwiększać bądź zmniejszać szerokość. Ustawienia kolumn zostaną zapisane automatycznie.

Dodawanie/usuwanie kolumn wyświetlanych w tabeli
W systemie można zdefiniować własny zakres danych na widoku tabeli poprzez ukrywanie bądź odkrywanie kolumn. Operacja dostępna jest z poziomu konfiguratora, który wywołuje się poprzez wciśnięcie przycisku oznaczonego symbolem
w prawym górnym rogu tabeli. Po jego użyciu rozwinie się lista dostępnych kolumn z możliwością ich odznaczenia lub zaznaczenia poprzez checkboxy. W tabeli zostaną wyświetlone tylko zaznaczone przez Użytkownika kolumny.
Przywracanie widoku domyślnego tabeli
Aby przywrócić domyślne ustawienia kolumn (kolejność, liczbę wyświetlanych kolumn oraz ich szerokość) należy wybrać przycisk „Resetuj” z rozwijanej listy kolumn (Rysunek).

Przeglądanie tabeli z dużą ilością kolumn
W przypadku gdy Użytkownik w tabeli chce wyświetlić dużą liczbę kolumn na raz, na dole tabeli pojawia się scroll, za pomocą którego można przewijać wyświetlone w tabeli informacje (Rysunek).

Paginacja stron w tabeli
Użytkownik ma możliwość zmiany ilości rekordów (pozycji listy) wyświetlanych na widoku w tabeli oraz przechodzenia pomiędzy stronami za pomocą strzałek („<>” pojedyncza strona, „<<>>” – pierwsza/ostatnia strona), bądź przypisanych numerów stron.

Odświeżanie danych w tabeli
Na każdym widoku Użytkownik może odświeżyć dane wyświetlane w tabeli za pomocą przycisku
dostępnego nad tabelą (Rysunek).
Informacja o ostatniej aktualizacji danych w tabeli znajduje się pod tabelą.

Filtrowanie i wyszukiwanie w tabelach
Operacje na rekordach w tabeli
Dostęp do operacji na rekordach z poziomu tabeli (np. Podgląd, Usunięcie, Zarchiwizowanie), umiejscowiony jest w postaci ikon w kolumnie oznaczonej ikoną śrubki
. Kliknięcie na ikonę trzykropka
powoduje wyświetlenie listy większej ilości opcji dla rekordu (Rysunek).

By wykonać operacje masową na zaznaczonych w tabeli rekordach, należy kliknąć przycisk Operacje, a następnie wybrać z listy rodzaj operacji (Rysunek).

Jeśli dana operacja jest wyszarzana oznacza to, że nie jest ona dostępna dla wszystkich zaznaczonych rekordów.
