Korespondencja zakładka „Potwierdzenia”
W zakładce „Potwierdzenia” znajdują się wszystkie potwierdzenia związane z wysyłaną i odbieraną przez użytkownika korespondencją. Wyróżniamy następujące rodzaje potwierdzeń:
- Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) – dokument wystawiany automatycznie po wpłynięciu pisma do skrzynki podawczej UPRP.
- Urzędowe Poświadczenie Dostarczenia (UPD) – wysyłane w momencie wpłynięcia pisma z UPRP na skrzynkę ESP użytkownika. Po podpisaniu UPD użytkownik może odczytać właściwą korespondencję z Urzędu. Nie podpisanie UPD w ciągu 14 dni skutkuje automatycznym uznaniem korespondencji za dostarczoną i możliwością odczytania pisma z UPRP.
- Poświadczenie Niedoręczenia Dokumentu (PND) - dokument wysyłany po upłynięciu 14 dni od daty wpłynięcia pisma do skrzynki odbiorczej klienta PUEUP i nieodebraniu (podpisaniu) UPD powiązanego z daną korespondencją.
Wyróżniamy następujące statusy powyższych dokumentów:
- Odebrane – dokument został odczytany, bądź podpisany i odczytany
- Oczekujące na podpis – dotyczy tylko UPD
- Wygasłe – czas odebrania dokumentu został przekroczony
Użytkownik może uzyskać podgląd potwierdzeń, klikając w kolumnie ustawień ikony podglądu
. Istnieje również możliwość pobrania dokumentu w formie pliku XML, po kliknięciu ikony pobierania
.
Z poziomu tabeli potwierdzeń użytkownik może przejść bezpośrednio do szczegółów korespondencji powiązanej z wybranym potwierdzeniem. W tym celu należy kliknąć ikonę koperty
dla wybranego rekordu (potwierdzenia) w tabeli.